Dat stukje tekst of beeld dat een kandidaat aanzet tot actie, waardoor deze bijvoorbeeld gaat solliciteren, zich aanmeldt of gegevens achterlaat.
Het totaal aan recruitmentactiviteiten gericht op scholieren of studenten die nog niet afgestudeerd zijn. Een veel gebruikt synoniem is graduate recruitment.
Een overzicht van de stappen waarin de kandidaat minder of meer tijd en middelen investeert gedurende het verloop van het proces; als het goed is met een geleidelijk toenemende inspanning.
Deze Engelse term voor kandidatenervaring omschrijft hoe een kandidaat de recruitmentactiviteiten en het -proces van een organisatie beleeft.
Het pad (de reis) die een kandidaat aflegt bij het oriënteren naar en solliciteren op vacatures bij een organisatie.
Het recruitmentproces gericht op het ontwikkelen van een relatie met passieve kandidaten via gerichte (persoonlijk) contact via diverse kanalen.
De verhouding tussen het aantal vertoningen van een advertentie, de link of webpagina en het aantal keer dat hierop geklikt wordt. Wanneer je online gaat adverteren, wil je dat de persoon die jouw advertentie ziet, doorklikt naar jouw website. De Nederlandse term is doorklikratio.
Het vermogen om een taak met de juiste kennis en vaardigheden te verrichten. Het adequaat handelen staat daarbij centraal.
Een interviewmethode waarbij een sollicitant gestructureerd bevraagd wordt op een beperkt aantal vooraf vastgestelde competenties.
Beschrijving van de vereiste combinatie van kennis, ervaring en persoonseigenschappen voor een functie.
De verhouding tussen het aantal mensen dat een bericht ontvangt / vacature leest / recruitmentsite bezoekt en het aantal mensen dat actie onderneemt.
Het betaalmodel dat wordt toegepast door sommige online vacaturekanalen. Als adverteerder betaal je per solliciterende kandidaat op jouw vacatures.
Het betaalmodel bij online advertentiemiddelen. Als adverteerder betaal je per klik op bijvoorbeeld je banner of vacature.
Een ken- en stuurgetal dat betrekking heeft op de kosten per ingevulde vacature. Het geeft het benodigd recruitmentbudget (inclusief personeelskosten) per ingevulde vacature weer.
Het tegenaanbod dat een werkgever biedt aan een kandidaat die zijn ontslag indient.
Wanneer gebruik gemaakt wordt van software om gegevens van kandidaten automatisch in de database te verwerken. De software herkent onderdelen uit de cv en plaatst deze op de juiste plaats in de database. Een Engelse term is resumé parsing.
Een recruitmentbureau dat zonder de juiste kennis van de vacature kandidaten aanbiedt bij een opdrachtgever.
Dit gaat het over de actieve inzet van arbeidsmarktcommunicatie gericht op het werven nieuwe medewerkers.
Dit is een afgebakende groep personen of instellingen die bepaalde kenmerken delen en waar een product, dienst, campagne of organisatie zich op richt.
Het onderzoeken en analyseren van het gedrag van een specifieke doelgroep. Deze informatie kan gebruikt worden bij het afstemmen van de arbeidsvoorwaarden en arbeidsmarktcommunicatie op deze doelgroep.
Een specifiek website, gemaakt voor een specifieke doelgroep. Deze bestaat naast een reguliere corporate en/of recruitmentsite. Als de site kortere tijd online staat, wordt het een actiesite genoemd.
De verhouding tussen het aantal vertoningen van een advertentie, de link of webpagina en het aantal keer dat erop geklikt wordt. Wanneer je online gaat adverteren, wil je dat de persoon die jouw advertentie ziet doorklikt naar jouw website. De Engelse term is click through rate (CTR).