onderzoek naar het beeld dat een doelgroep heeft van een organisatie.
de in het vooruitzicht gestelde beloning in de vorm van geld, goed of dienst om medewerkers te motiveren voor een specifieke prestatie.
Het intern tot leven brengen van de (werkgevers)merkwaarden van de organisatie.
De medewerker van de eigen organisatie die heeft gesolliciteerd op of benaderd wordt voor een vacature.
De vacature die onder de eigen medewerkers wordt uitgezet. Meestal worden vacatures eerst intern opengesteld voordat externe kandidaten mogen solliciteren.
Een zoekmachine die vacatures indexeert van onder meer recruitmentsites van werkgevers en vacaturesites en deze op haar eigen site plaatst; de meest bekende job aggregators zijn Indeed en Jobrapido.
Een externe website waarop je - meestal tegen betaling - vacatures kunt presenteren. De Nederlandse term is vacaturesite.
Het gericht communiceren over een baan naar een specifieke doelgroep door in te spelen op de wensen en behoeften van deze doelgroep. Het positioneren van de baan krijgt veel meer nadruk dan de werkgever. Een veel gebruikt synoniem is jobmarketing.
je geeft de werknemer vrijheid om zelf het werk in te richten (denk aan takenpakket, werktijden en werklocatie) om zo een baan te creëren die goed past bij je werknemer
Het gericht communiceren over een specifieke baan naar een specifieke doelgroep door in te spelen op de wensen en behoeften van deze doelgroep. Het positioneren van de baan krijgt veel meer nadruk dan de werkgever. Een veel gebruikt synoniem is jobbranding.