s

searchen

Deze activiteit betreft het gericht (actief) zoeken naar informatie en contactgegevens van gekwalificeerde kandidaten via onder meer vacaturesites, sociale netwerken en zoekmachines. Synoniemen zijn sourcing of sourcen.

sourcing

Deze activiteit (oftewel sourcen) betreft het gericht (actief) zoeken naar informatie en contactgegevens van gekwalificeerde kandidaten via onder meer vacaturesites, sociale netwerken en zoekmachines. Een synoniem is searchen.

stopping power

De kracht waarmee een vacature of andere communicatie-uiting de aandacht naar zich toe weet te trekken.

t

talent pool

Een door een organisatie opgebouwd bestand of netwerk van (toekomstige) sollicitanten waaruit gericht geput kan worden bij het invullen van vacatures.

talent relationship marketing

Een aanpak van arbeidsmarktcommunicatie waarbij je een band/relatie met de potentiële kandidaat opbouwt en onderhoudt. Dit vormt een belangrijk onderdeel van talent pools. Veel gebruikte synoniemen zijn applicant relationship management (ARM) en employee relationship management.

testimonial

Een verslag waarmee een medewerker beschrijft wat hij/zij bij de werkgever doet en hoe hij/zij dit waardeert.

time to fill

De doorlooptijd tussen de aanvraag van het wervingsproces en het moment waarop de kandidaat het contract ondertekent.

time to hire

De volledige doorlooptijd tussen de start van het wervingsproces en de start van de aangenomen kandidaat in functie. Dit is onder te verdelen in time to fill en time to start.

time to start

De doorlooptijd tussen het moment dat een kandidaat wordt aangenomen en het moment waarop deze daadwerkelijk begint in de nieuwe functie.

total workforce management (TWM)

Een model waarbij een organisatie een actief en geïntegreerde aanpak hanteert op zowel de vaste als tijdelijke medewerkers.

De jargonbuster van HetRecruitingKantoor geeft een korte uitleg over termen die recruiters vaak gebruiken.