de kennisbank voor amc,
sourcing en recruitment

wat is sourcen?

met sourcen ga je kandidaten actief benaderen In recruitment kan je simpel gesteld kiezen uit twee wervingstactieken: je gaat kandidaten actief benaderen of kiest voor passief werven. Bij passieve werving plaats je een advertentie en laat je het initiatief verder bij de kandidaat. Bij actieve werving – sourcen in recruitersjargon – benader je de arbeidsmarkt […]

wat zijn passieve en actieve kandidaten?

de beste recruitmentaanpak spits je toe op zoekgedrag wat is het verschil tussen actief en passief werven? Als je kandidaten zoekt voor vacatures kan je twee verschillende wervingstactieken gebruiken: je kunt kandidaten actief benaderen of passief werven door vacatures te publiceren. Als je actief gaat werven – recruiters noemen dat sourcen – neem je zelf […]

webinar niet iedereen kan recruiter worden

Een webinar waarin Koen Roozen, partner bij HetRecruitingKantoor, zijn mening geeft over het profiel en kennisniveau van de recruiter Webinar niet iedereen kan recruiter worden van HetRecruitingKantoor op Vimeo.

domme vragen over riooldeksels en pinguïns met sombrero’s

Ze zeggen dat domme vragen niet bestaan. Nou, misschien niet op school maar wel binnen een professioneel selectie interview. Persoonlijk heb ik als recruiter nooit het nut begrepen van gekke vragen als ‘Wat doe jij met 1 miljoen pingpongballen?’ en dus stel ik deze nooit. Lange tijd heb ik gedacht dat niemand in recruitment dit […]

een Dacia Duster

Iedere recruitmentondernemer uit Brabant herkent dit: je zit ’s ochtends vaak in de auto naar Utrecht, Rotterdam of Amsterdam. Naast vroeg opstaan (om voor de file uit te rijden) houdt dit in dat je veel kilometers maakt. Ik vind die schemermomenten in de vroege ochtend ideaal om wat afstand te nemen en (on)bewust te reflecteren […]

RPO Gids 2019

Een handzaam naslagwerk over recruitment process outsourcing (RPO) in Nederland (en België). Het onderzoek geeft opdrachtgevers en adviseurs inzicht in het aanbod van de RPO aanbieders in Nederland en België. Het schetst ook de ontwikkelingen in de RPO-markt in beide landen en wereldwijd.