innoveren met recruitmentmarketing
Recruitmentmarketing speelt een cruciale rol bij het aantrekken en behouden van talent. Met een sterk werkgeversmerk, dat je promoot tijdens alle interacties met je doelgroep (vacatureadvertenties, blogs, video’s en social media posts), informeer en verleid je potentiële kandidaten met jouw carrièremogelijkheden. We hebben een uitdagende arbeidsmarkt en telkens bieden zich nieuwe recruitmentinzichten en -technieken aan. […]
een creatieve benadering in IT recruitment
Brian Peereboom, een veteraan in de wereld van IT recruitment, is Head of Recruitment & AI Benelux bij Wortell en Trainer AI & Recruitment bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Vanwege zijn rijke ervaring binnen de bijzonder competitieve IT sector, ga ik met hem in gesprek over manieren waarop je ieder jaar tussen de honderd en […]
sourcing: meer dan searchen
Met Nils Jepsen, een recruitmentveteraan met ruim een kwart eeuw ervaring in sourcing, verkennen we of sourcing wel bij de rol van een recruiter thuishoort. Nils deelt zijn vakkennis en laat zien hoe hij als ervaren recruiter zelf sourcing effectief inzet om de meest schaarse IT-professionals uit de markt te vissen. Na zijn afstuderen begint […]
de juiste mix van tech en touch
In de dynamische wereld van recruitment en sourcing is het essentieel de juiste balans te vinden tussen technologie en menselijkheid. Wim Dammans, een ervaren sourcer met meer dan dertien jaar ervaring, deelt zijn visie op de relatie tussen sourcing, recruitment en de opkomst van AI en automatisering. sourcers en recruiters Sourcers bevinden zich bovenin de […]
de kunst van het sourcen
Wat is de kunst van een sourcer in recruitment? We spreken Laura Hoogendoorn, een ervaren professional met meer dan 25 jaar ervaring in werving en sourcing. In 2015, toen sourcing nog vrij nieuw was in Nederland, behoorde Laura (in dienst bij Philips) tot de voorlopers die sourcing als aparte discipline zagen. Als manager talent sourcing […]
sourcing is ook marketing
In de wereld van sourcing duikt het begrip employer branding regelmatig op. Maar wat is nu precies de essentie van employer branding – oftewel je werkgeversmerk – en hoe verhoudt dit zich tot sourcing? In dit artikel gaan we dieper in op deze vragen. En dat doen we met Bas Schreurs, een expert met meer […]
een goede werken-bij-site verdubbelt jouw rendement op sourcing
Tegenwoordig vervult sourcing een essentiële rol in het wervingsproces, vooral voor posities die moeilijk te vervullen zijn. Sourcen betekent: actief op zoek gaan naar en betrekken van potentiële kandidaten. Niet alleen voor bestaande vacatures, maar ook voor het opbouwen van een talentpool. Maar vervangt sourcing de noodzaak van een goede werken-bij-site? We leggen deze vraag […]
sourcingdruk voorspelt de krapte binnen je doelgroep
In gesprek met Geert-Jan Waasdorp, een ervaren ondernemer in recruitment en weleens ‘de Wikipedia van de Nederlandse arbeidsmarkt’ genoemd, kijken we naar de huidige arbeidsmarkt. Deze markt is gecompliceerd en ondanks een lichte afvlakking van de vraag, blijft het tekort aan talent voortduren. Deze krapte onderstreept het belang van doeltreffende wervingsstrategieën en het innovatief inzetten […]